Hurra – endelig er bryllupsdagen her! Vielsen er gjennomført, dere har hilst på alle gjestene på kirketrappen og bilen står klar til å ta dere videre til fotografering. Men har du sørget for at gjestene koser seg mens de venter på dere?
Hva gjør gjestene mens brudeparet fotograferes?
Det er fort gjort å glemme dødtiden som gjerne oppstår mellom vielse og middag. Brudeparet skal fotograferes og gjestene skal fraktes til festlokalet. Men hva gjør gjestene mens brudeparet fotograferes?
VELKOMMEN
Sørg for at det er en dedikert person tilstede når gjestene ankommer festlokalet. Dette kan være en ansatt på stedet, innleid personell eller en forlover, toastmaster eller lignende. Litt informasjon om hvor man kan henge fra seg, hvor man finner toaletter osv er fint, og det er også gjerne noen som har spørsmål ifht taler, hvor man skal stå, hvor man skal sitte osv. Det er også fint for gjestene å ha en tid å forholde seg til – når kommer brudeparet, når startet middagen osv.
MAT OG DRIKKE
Ikke glem mat og drikke! Når gjestene ankommer festlokalet bør det være en eller annen form for servering slik at det også er hyggelig under ventetiden. Noe godt å drikke og kanskje litt lett mat eller snacks. Det blir en lang dag, også for gjestene, og det er fint å unngå at champagnen går rett i fletta fordi det er mange timer siden sist matbit.
Aktiviteter på bryllupsdagen
Med to familier som kanskje ikke kjenner hverandre så godt er det lett å bare mingle med de man allerede kjenner. Hva med en uhøytidelig «bli-kjent-lek» som passer for alle, og som gir gjestene mulighet til å bli bedre kjent på tvers av familiene? Cockpit Event tilbyr en morsom og engasjerende aktivitet for gjestene, som gjerne kan utføres mens brudeparet er til fotografering. Action Track er en fantastisk mulighet til å bli kjent med både brudepar og gjester. Aktiviteten foregår lagvis slik at man har mulighet til å mikse lagene på tvers av bekjentskap.
ANDRE TING MAN KAN FYLLE TIDEN MED:
- En Photo Booth er alltid en sikker vinner.
- Musikk eller underholdning slår sjeldent feil. Det kan være rolig bakgrunnsmusikk, en mini-konsert eller et storband om man ønsker å slå på stortromma.
- En quiz om brudeparet.
- Presentasjon av alle gjestene.
Sørg for at det blir minst mulig ventetid, hold gjestene informert om hva som skjer, og ikke minst – sørg for at gjestene har nok mat og drikke! 🙂